Jan Mikulášek (režie) a Marek Cpin (scéna) svým pojetím Maryši dokázali zachovat původní podobu hry. Moderně propracovaná scéna atakuje smysly nejenom vizuálně – nadčasovými kostýmy, dřevěnou stěnou ohraničující jeviště, strohou barevností – ale i autentickým, byť ne folklorním zvukovým doprovodem. Divákovi dává možnost dost citelně prožít tragédii malé moravské vesničky z konce 19. století. Sňatek z donucení, zničený osud dvou mladých lidí, a především život bez možnosti o své lásce svobodně rozhodnout.

Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Kurz kritického psaní
Dana Hlaváčová: Hořké déjà vu
Kvanta černého humoru, tragikomických chvil s kapkou ironie osudu a každodenní radosti i strasti takové normální irské rodinky – to je Noční sezóna, hra současné britské dramatičky Rebeccy Lenkiewicz, kterou v listopadu 2017 ve Stavovském divadle nastudoval režisér Daniel Špinar.
Dana Kloudová: Vědění a nevědění v netradiční divadelní formě
Symbolicky na sv. Valentýna se na Nové scéně ND uskutečnila derniéra inscenace Láska a informace. Vychází z textu jedné z nejnovějších her Caryl Churchill, britské autorky, která ani po mnoha letech působení na britské divadelní scéně nevyčerpala svůj tvůrčí potenciál a i tentokrát přišla s dramatem v netradiční podobě.
Dana Kloudová: Moderní genetika jako veselá cesta do pekel
Moderní výdobytky vědy doprovázející současnou zrychlenou dobu jsou zajisté velkými kroky pro lidstvo. Někdy ovšem mohou tyto kroky vést i opačným směrem, než bylo zamýšleno. Velkým překvapením inscenace Dotkni se vesmíru a pokračuj je fakt, že takový pochod nazad může být i velmi humorný.
Dana Kloudová: Maryša bratří Mrštíků v moderním kabátu, na kterém není nutno dělat dodatečné záplaty
V předvečer roku stoletého výročí od založení Československé republiky přistoupilo Národní divadlo k dalšímu nastudování tradičního českého dramatu z linie vesnického realismu. Inscenace pojatá moderní formou, byť v mezích tradice, potvrdila, že i téměř 125 let staré příběhy z moravského venkova mají co říct i dnešnímu divákovi z velkoměsta.